ניקוי וחיטוי מאגר מים לטופס 4

למה צריך את חיטוי וניקוי מאגר המים?

אופק מערכות בניין

ניקוי וחיטוי מאגר מים לטופס 4

ניקוי וחיטוי מאגר מים לטופס 4

מהו מאגר מים

מאגרי המים שלנו הם חלק מהתשתיות אשר מאפשרות לנו ליהנות מאספקת מים שוטפת לשימושים שונים. אלו הם המים בהם אנו מכבסים; שוטפים את הכלים; מצחצחים שיניים; מתרחצים; מבשלים ואף שותים. אך מאגרי המים שלנו יכולים להיות מקור לסכנה גדולה לבריאותנו ולכן אנו נזקקים לשירות של ניקוי וחיטוי מאגרי מים. גם כי אנחנו רוצים לשמור על בריאותנו וגם כי ישנן תקנות המחייבות זאת לצורך שמירה על בריאות הציבור. ניקוי וחיטוי מאגרי מים לטופס 4 הוא דבר הכרחי ומחויבות לפי תקנות משרד הבריאות. 

מה הבעיה במאגרי המים?

כאשר ישנם מים עומדים, תמיד יתפתחו בהם מיקרואורגניזמים שונים אשר עשויים לגרום לנו למחלות, גם בעלי חיים מתים עלולים למצוא את דרכים למאגרי המים והסכנה גדולה. בין החיידקים, הווירוסים ושאר המיקרואורגניזמים אשר מתפתחים במאגרי המים ניתן למצוא מחלות מסוכנות כמו פוליו, גחלת, כולרה ואחרות. מסיבה זו נחקקה תקנה אשר מחייבת לבצע ניקוי וחיטוי של מאגרי מים בבית משותף אחת לשנה וכן לצורך קבלת טופס 4, המאפשר אכלוס ראשוני של הבית המשותף.

מהו טופס 4

למי שלא יודע, טופס 4 הוא טופס אשר מונפק על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, זהו הטופס המתיר לאכלס מבנה והוא ניתן בסיום הליכי הבנייה. אך על מנת לקבל את טופס 4 יש להביא שורה של אישורים מגורמים שונים. המטרה בסופו של דבר היא להבטיח את בריאות ובטיחות הציבור. סוגיית המים היא אחת מהסוגיות שיש לבדוק, זוהי דרישה אשר קיימת עבור מבני ציבור. בית מגורים משותפים, בתים פרטיים ומבני תעשייה בהם המים משמשים כחומר גלם בתהליך הייצור. 

מהו אישור חיטוי וניקוי מאגרים לטופס 4

על מנת לקבל טופס 4 (במקרה שבו נדרש ניקוי וחיטוי מים מאגרי מים בבית משותף לטופס 4), יש לבצע את פעולות הניקוי והחיטוי אך ורק באמצעות מי שהוסמך לכך. ביצוע חובבני של ניקוי וחיטוי מאגרי מים לטופס 4, לא רק שיביא תוצאות בלתי מספקות אלא עלול גם להיות סכנה של ממש. לכן התהליך של חיטוי וניקוי מתבצע אך ורק על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ע"י משרד הבריאות ורק הם יכולים לתת אישור חיטוי וניקוי מאגר לטופס 4 המוכר על ידי הוודעה המקומית לתכנון ובנייה.                        לצורך קבלת טופס 4 יש צורך לוודא שהמאגר נקי ומחוטא לפני שימוש הדיירים.

חברת אופק מערכות הבניין מתמחה בתחום בדיקות איכות מים וביצוע ניקוי וחיטוי לצנרת ומאגרי מים לבתים משותפים וכן לבתים פרטיים . לחברת אופק מערכות הבניין הידע, הניסיון, ההכשרה והכלים הדורשים לבצע עבודות מסוג זה.

למה נועד החיטוי וניקוי לטופס 4

במהלך בהבניה ממלאים את מאגר המים לצורך בדיקות כל מערכות המים בבית המשותף, הבעיה שנוצרת היא שהמים עומדים במאגר ללא תחלופה וכתוצאה מכך מתפתח זיהום במים, יתרה מכך לאחר סיום העבודות לא פעם עובדי הקבלן שוכחים פסולת בניין בתוך המאגר מים שיכולים לגרום לזיהומים חמורים.

שלבי ביצוע החיטוי והניקוי במאגר המים לטופס 4

במסגרת התהליך של ניקוי וחיטוי מאגרי מים בבית משותף לטופס 4, מתבצע לא רק חיטוי המאגר – זהו תהליך שלם הכולל את ריקון המערכת ממים; ביצוע בדיקות איטום; תיקון איטום וצביעה במידת הצורך על מנת להבטיח שלא יחדרו מזהמים, כמו גם ניקוי הצנרת והפילטרים. במהלך התהליך מקרצפים היטב את מאגרי המים, משתמשים במים בלחץ גבוה, וחומרי חיטוי כימיים כמו כלור ואוזון בהתאם להצורך ומצב המאגר.

חומרי החיטוי בהם משתמשים עלולים להיות מסוכנים לאדם, לכן כל התהליך צריך להתבצע בצורה מבוקרת ואחראית. 

תהליך הניקוי והחיטוי יבטיח לכם שמאגר המים בבית המשותף נקיים וראויים לשתייה ובסופו תקבלו את האישורים הדרושים לצורך קבלת טופס 4.

שימו לב כי יש לחזור על התהליך החיטוי וניקוי המאגר בצורה תקופתית של אחת לשנה (בהתאם לתקנה 1525 ) על מנת להמשיך ליהנות ממים נקיים ובטוחים גם בעתיד.

בסיום תבוצע דגימה המים ע"י דוגם מוסמך ובהסתמך על תוצאות הבדיקה תתאפשר שימוש בטוח במאגר. במידה והניקוי והחיטוי המאגר נעשו לצורך קבלת טופס 4, אופק מערכות תספק לכם את האישורים הדרושים אותם תוכלו להציג בפני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.